Zarządzenie Nr 176/23 z dnia 25 października 2023 roku w sprawie przeprowadzenia spisu z natury oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej nr 1
ZARZĄDZENIE nr 176/23
BURMISTRZA BRUS
z dnia 25.10.2023 r.
w sprawie: przeprowadzenia spisu z natury oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej nr 1.
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zmianami) oraz Instrukcji Inwentaryzacyjnej wprowadzonej Zarządzeniem Burmistrza Brus nr 535/10 z dnia 01.07.2010 r.
zarządzam co następuje:
§ 1
przeprowadzenie spisu z natury
- Rodzaj inwentaryzacji: okresowa (roczna).
- Rodzaj inwentaryzowanego składnika majątkowego:
- środki pieniężne w kasie i druki ścisłego zarachowania znajdujące się w kasie Urzędu Miejskiego,
- niezużyte materiały odpisane w koszty w momencie ich zakupu (materiały biurowe, paliwo w samochodach, opał).
- Termin przeprowadzenia spisu: 29.12.2023r. - 02.01.2024r. według stanu na dzień 31.12.2023 r.
§ 2
przeprowadzenie spisu z natury
- Rodzaj inwentaryzacji: okresowa (roczna).
- Rodzaj inwentaryzowanego składnika majątkowego:
- składniki majątkowe, będące własnością obcych jednostek, powierzone do używania:
- sprzęt do realizacji zadań Wojewódzkiego Systemu Radiotelefonicznego,
- sprzęt Obrony Cywilnej znajdujący się w magazynie OC urzędu,
- sprzęt łączności radiowej Zintegrowanego Systemu Ratownictwa „TUR” Powiatu Chojnickiego,
- syreny alarmowe i centrala alarmowa sprzęt w ramach systemu ostrzegania ludności o zagrożeniach dla woj. Pomorskiego,
- sprzęt komputerowy do realizacji zadań dotyczących wydawania dowodów osobistych, ewidencji ludności oraz aktów stanu cywilnego,
- pilarki znajdujące się w magazynie OC urzędu oraz jednostkach OSP gminy.
- Termin przeprowadzenia spisu: do dnia 29.12.2023 r.
§ 3
powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej nr 1 w składzie:
- Osowska Halina - przewodniczący,
- Drzewicka Agnieszka - członek,
- Wałdoch Iwona - członek.
Osoby powołane do składu Komisji Inwentaryzacyjnej ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
§ 4
- Protokół z inwentaryzacji kasy, arkusze spisowe oraz oświadczenia osób materialnie odpowiedzialnych należy przekazać w terminie do 05 stycznia 2024 r. do Wydziału Budżetu i Finansów.
- Ustalenia ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych oraz ich wyceny należy dokonać do 25 stycznia 2024 r.
- W przypadku wystąpienia różnic inwentaryzacyjnych składników majątku objętych spisem z natury Komisja Inwentaryzacyjna przekazuje protokół rozliczenia wyników inwentaryzacji w terminie do 05 luty 2024 r. do Wydziału Budżetu i Finansów.
- Sprawozdanie z zakończonej inwentaryzacji razem ze sprawozdaniem opisowym z przebiegu spisu z natury Komisja Inwentaryzacyjna przekazuje w terminie do 05 luty 2024 r. do Wydziału Budżetu i Finansów.
- Inwentaryzacja podlega rozliczeniu według stanu księgowego ewidencyjnego na dzień 31 grudnia 2023 r. w terminie do dnia 25 marca 2024r.
§ 5
Zastępca Skarbnika przed rozpoczęciem inwentaryzacji przeprowadzi szkolenie Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 6
Komisja Inwentaryzacyjna ulega rozwiązaniu po zakończeniu zadań związanych z inwentaryzacją.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Brus
/-/ dr inż. Witold Ossowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Witold OssowskiArtur Rogożyński
Data wytworzenia:
25 paź 2023
Osoba dodająca informacje
Adam Mochol Data publikacji:
04 gru 2023, godz. 09:05
Osoba aktualizująca informacje
Adam Mochol Data aktualizacji:
04 gru 2023, godz. 09:05