Zarządzenie Nr 128/22 z dnia 23 sierpnia 2022 ropu w sprawie instrukcji prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Miejskiego w Brusach.
Zarządzenie Nr 128/22
Burmistrza Brus
z dnia 23 sierpnia 2022 roku
w sprawie instrukcji prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Miejskiego w Brusach.
Na podstawie art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn.zm.), art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U z 2022 r. poz. 902) oraz § 15 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. z 2007 r., Nr 10, poz. 68) zarządzam, co następuje:
§ 1.
- Wyznaczam jako Redaktora naczelnego strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – Adama Mochola.
- Wyznaczam jako Administratora strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – Karola Goebel.
§ 2.
- Powołuję zespół redakcyjny Biuletynu Informacji Publicznej, w skład którego wchodzą :
- Redaktor naczelny strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej,
- Administrator strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej,
- Pracownicy wydziałów oraz pracownicy na samodzielnych stanowiskach Urzędu Miejskiego w Brusach, pełniący funkcję Redaktorów strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej :
- Joanna Kobus – Wydział Organizacyjno-Prawny,
- Weronika Kulesza – Wydział Organizacyjno-Prawny,
- Wojciech Jaszewski – Wydział Inwestycji i Funduszy Zewnętrznych,
Pełnomocnik Burmistrza ds. współpracy z przedsiębiorcami,
- Mirosława Lubinska – Wydział Budżetu i Finansów,
- Halina Osowska – Wydział Podatków i Opłat Lokalnych,
- Radosław Orlikowski – Wydział Gospodarki Przestrzennej,
- Wojciech Czapiewski – Wydział Gospodarki Komunalnej,
- Ewelina Jażdżewska – Wydział Środowiska i Rolnictwa,
- Iwona Wałdoch – Wydział Komunikacji Społecznej,
- Ewa Słomińska – samodzielne stanowisko ds. Zamówień Publicznych,
- Elżbieta Ossowska – samodzielne stanowisko ds. Ewidencji Ludności,
- Bogusław Czapiewski – samodzielne stanowisko ds. Kontroli,
- Eliza Szczesna – Urząd Stanu Cywilnego,
- Agnieszka Drzewicka – Pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii
- Magdalena Zarębska - Inspektor Ochrony Danych.
- Do zadań Redaktora naczelnego strony podmiotowej BIP należą w szczególności:
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem BIP;
- określanie sposobu publikowania informacji w BIP oraz przekazywanie wiedzy na ten temat wszystkim członkom zespołu redakcyjnego;
- nadzór i podejmowanie niezbędnych czynności w celu zachowania spójności informacji zamieszczonych w BIP;
- współpraca z redaktorami w celu realizacji zadań związanych z prowadzeniem BIP,
w tym przekazywanie zaleceń oraz egzekwowanie prawidłowego ich wykonania.
- Do zadań administratora strony podmiotowej BIP należą w szczególności :
- zapewnienie warunków nieprzerwanego i bezpiecznego funkcjonowania serwisu BIP;
- przypisanie i odbieranie praw dostępu do serwisu
- monitorowanie funkcjonowania serwisu BIP;
- współpraca z dostawcą strony podmiotowej, w tym niezwłoczne zgłaszanie mu informacji
o awariach i nieprawidłowościach w technicznym funkcjonowaniu BIP oraz nadzorowanie prawidłowego ich usunięcia.
- Do zadań redaktora strony podmiotowej BIP należą w szczególności :
- publikowanie i aktualizowanie informacji w BIP, zgodnie z zakresem działania komórki organizacyjnej w której jest zatrudniony;
- terminowe i prawidłowe zamieszczanie w BIP informacji publicznych przeznaczonych
do publikacji wraz z oznaczeniem dla każdej z nich : daty wytworzenia, tożsamości osoby która wytworzyła lub odpowiada za treść; - współpraca z innymi pracownikami komórki organizacyjnej w zakresie związanym
z publikowaniem w BIP tych informacji, za których wytworzenie lub przechowywanie są odpowiedzialni; - nadzór nad zachowaniem zgodności publikowanych w BIP informacji z aktualnym stanem faktycznym i prawnym oraz zachowaniem ich kompletności i spójności;
- nadzór nad zachowaniem określonego przepisami prawa czasu publikacji informacji publicznej,
- weryfikacja zamieszczonych informacji w BIP do końca lutego każdego roku oraz przekazanie informacji w tym zakresie Redaktorowi naczelnemu BIP.
§ 3.
- Publikowane treści w BIP powinny posiadać warstwę tekstową.
- Zabronione jest zamieszczanie skanów dokumentów, które nie umożliwiają przeszukiwania treści. Zalecanym formatem dokumentów jest pdf.
§ 4.
- Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie danych osobowych mając na uwadze prywatność osoby fizycznej.
- W przypadku wyłączenia jawności informacji publicznej lub anonimizacji danych osobowych, w BIP umieszcza się komentarz, w którym podaje się zakres wyłączenia, podstawę prawną wyłączenia jawności oraz wskazuje się organ lub osobę, które dokonały wyłączenia.
- Usuwanie informacji w związku z zakończeniem czasu publikacji następuję, po uzgodnieniu z Redaktorem naczelnym strony podmiotowej BIP.
§ 5.
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy
§ 6.
Traci moc Zarządzenie Nr 147/20 Burmistrza Brus z dnia 30 września 2020 roku w sprawie instrukcji prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Miejskiego w Brusach.
§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Brus
/-/ dr inż. Witold Ossowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Witold Ossowski Data wytworzenia:
23 sie 2022
Osoba dodająca informacje
Adam Mochol Data publikacji:
25 sie 2022, godz. 14:48
Osoba aktualizująca informacje
Adam Mochol Data aktualizacji:
25 sie 2022, godz. 14:48