Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Brusach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie 200/22 z dnia 1 grudnia 2022 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej i Komisji Weryfikacyjnej

ZARZĄDZENIE nr 200/22
BURMISTRZA BRUS
z dnia 01.12.2022 r.


w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej i Komisji Weryfikacyjnej


Na podstawie art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 217 ze zmianami) oraz Instrukcji Inwentaryzacyjnej wprowadzonej Zarządzeniem Burmistrza Brus nr 535/10 z dnia 01.07.2010 r.


zarządzam co następuje:


§ 1

przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej
 

  1. Metodą spisu z natury w dniu 30.12.2022 r.:
  • Środki pieniężne w kasie i druki ścisłego zarachowania znajdujące się w kasie Urzędu Miejskiego,
  • niezużyte materiały odpisane w koszty w momencie ich zakupu (materiały biurowe, paliwo w samochodach, opał, materiały do usuwania skutków zdarzeń niebezpiecznych zjawisk atmosferycznych oraz innych sytuacji zagrażających mieniu, zdrowiu i życiu).
  1. Metodą spisu z natury w dniu 31.12.2022 r.:
  • Paliwo stałe (węgiel kamienny) składowane na składach zewnętrznych – spis zgodnie z podpisanymi umowami zawartymi w celu realizacji sprzedaży węgla, w ramach zakupu preferencyjnego na podstawie ustawy z dnia 27.10.2022 o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych.
  1. Metodą spisu z natury do dnia 30.12.2022 r.:

składniki majątkowe, będące własnością obcych jednostek, powierzone do używania:

  • sprzęt znajdujący się w pomieszczeniach Urzędu Miejskiego wykorzystywany do realizacji zadań dotyczących:

- wydawania dowodów osobistych, ewidencji ludności i aktów stanu cywilnego,

- Wojewódzkiego Systemu Radiotelefonicznego,

  • sprzęt Obrony Cywilnej znajdujący się w magazynie OC urzędu,
  • pilarki znajdujące się w magazynie OC urzędu oraz jednostkach OSP gminy.
  1. Metodą potwierdzenia sald wg stanu na dzień 31.12.2022 r.:
  • środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych,
  • należności za wyjątkiem należności wątpliwych, spornych, od pracowników oraz z tytułów publiczno prawnych,
  • pożyczki i kredyty,
  • wydzierżawione i użyczone składniki majątku.
  1. Metodą weryfikacji wg stanu na dzień 31.12.2022 r.:
  • dane w ewidencji księgowej nie objęte spisem z natury i potwierdzeniem sald (w tym m.in.: składniki aktywów, dla których inwentaryzację metodą spisu z natury przeprowadza się raz na cztery lub raz na dwa lata; wartości niematerialne i prawne; środki trwałe, do których dostęp jest utrudniony np. instalacje podziemne wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe; grunty; drogi; środki trwałe w budowie; zobowiązania wobec dostawców; należności i zobowiązania wątpliwe i spornye; należności i zobowiązania z pracownikami; należności i zobowiązania z osobami nie prowadzącymi ksiąg rachunkowych; rozrachunki publicznoprawne; środki pieniężne w drodze; fundusze specjalne; materiały w drodze i dostawy niefakturowane; długoterminowe aktywa finansów; rozliczenia międzyokresowe kosztów; rezerwy i rozliczenia międzyokresowe przychodów).
  • pozostałe środki trwałe ujęte w ewidencji ilościowej.

 

§ 2

powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:

  1. Osowska Halina       - przewodniczący,
  2. Drzewicka Agnieszka  - członek,
  3. Szyszka Kamila       - członek.

Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej odpowiada za terminowy, sprawny i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych.

 

§ 3

powołuję Komisję Weryfikacyjną w składzie:

  1. Kłodzińska Katarzyna - przewodniczący,
  2. Zagórska Anna        - członek,
  3. Iżykowska Weronika   - członek.

 

§ 4

  1. Inwentaryzacja podlega rozliczeniu według stanu księgowego ewidencyjnego na dzień 31 grudnia 2022 r.
  2. Protokół z inwentaryzacji kasy, arkusze spisowe oraz oświadczenia osób materialnie odpowiedzialnych należy przekazać w terminie do 10 stycznia 2023 r. do Wydziału Budżetu i Finansów.
  3. Ustalenia ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych oraz ich wyceny należy dokonać do 31 stycznia 2023 r.
  4. W przypadku wystąpienia różnic inwentaryzacyjnych Komisja Inwentaryzacyjna przekazuje protokół rozliczenia wyników inwentaryzacji w terminie do 31 stycznia 2023 r. do Wydziału Budżetu i Finansów.
  5. Sprawozdanie z zakończonej inwentaryzacji razem ze sprawozdaniem opisowym z przebiegu spisu z natury Komisja Inwentaryzacyjna przekazuje w terminie do 06 lutego 2023 r. do Wydziału Budżetu i Finansów.

 

§ 5

Weryfikacja zostanie przeprowadzona w terminie do dnia 26 marca 2022 r.

 

§ 6

Osoby powołane do składu Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Komisji Weryfikacyjnej ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie inwentaryzacji.

 

§ 7

Zastępca Skarbnika przed rozpoczęciem inwentaryzacji przeprowadzi szkolenie Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Komisji Weryfikacyjnej.

 

§ 8

Komisja Inwentaryzacyjna oraz Komisja Weryfikacyjna ulegają rozwiązaniu po zakończeniu zadań związanych z inwentaryzacją.


§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Burmistrz Brus
/-/ dr inż. Witold Ossowski

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Witold Ossowski

Data wytworzenia:
01 gru 2022

Osoba dodająca informacje

Adam Mochol

Data publikacji:
29 gru 2022, godz. 11:29

Osoba aktualizująca informacje

Adam Mochol

Data aktualizacji:
29 gru 2022, godz. 11:29