Wydział Organizacyjno-Prawny
Dyrektor Wydziału: Eliza Szczesna
Kontakt:
tel: (52) 39 69 382
biuro nr 9 (parter)
Do zadań Dyrektora Wydziału Organizacyjno-Prawnego należy:
1. kierowanie Wydziałem Organizacyjn-Prawnym oraz odpowiedzialność za realizację zadań należących do zakresu działania tego wydziału,
2. podział zadań należących do zakresu działania Wydziału Organizacyjno-Prawnego pomiędzy pracowników tego wydziału,
3. udzielanie i cofanie pozwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych i kontrola ich prowadzenia,
4. ewidencjonowanie, przechowywanie i przekazywanie do sądu oświadczeń woli składanych przed przedstawicielem administracji publicznej,
5. realizacja innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
Zadania Wydziału Organizacyjno- Prawnego:
- ewidencja działalności gospodarczej,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- ewidencja obiektów turystycznych świadczących usługi hotelarskie na terenie gminy,
- zaopatrzenie urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
- bieżące utrzymanie budynku Urzędu Miejskiego, z wyłączeniem remontów,
- zadania dotyczące likwidacji bezrobocia, w tym realizacja programów specjalnych dotyczących m. in. zatrudniania stażystów, prac interwencyjnych, robót publicznych, itp.,
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- współpraca z kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy przy zatrudnianiu pracowników,
- czuwanie nad przestrzeganiem czasu pracy pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z rozstrzyganiem sporów kompetencyjnych oraz wyłączanie pracowników od udziału w postępowaniu administracyjnym,
- przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym i innych wymaganych prawem dokumentów,
- sprawy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- gospodarka transportowa,
- odpowiedzialność za prawidłowe zabezpieczenie budynku urzędu, znajdującej się w nim dokumentacji urzędowej i mienia ruchomego,
- organizowanie wyborów i referendów,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- utrzymanie porządku i czystości w pomieszczeniach w strefie administracyjnej urzędu,
- ewidencja i gospodarowanie mieniem ruchomym urzędu, z wyłączeniem sprzętu teleinformatycznego (komputery, drukarki, faxy, ksera i telefony),
- przygotowywanie projektu statutu Gminy i urzędu oraz regulaminów urzędu,
- koordynowanie przygotowań projektów statutów i regulaminów pozostałych jednostek organizacyjnych Gminy,
- zarządzanie Biuletynem Informacji Publicznej,
- ewidencja zarządzeń Burmistrza,
- prowadzenie korespondencji Burmistrza,
- prowadzenie sekretariatu Burmistrza, Zastępcy Burmistrza i Sekretarza,
- prowadzenie ewidencji korespondencji, jej przyjmowanie i wysyłanie,
- prowadzenie biura obsługi interesantów,
- prenumerata czasopism i dzienników urzędowych oraz prowadzenie biblioteki urzędu,
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
- prowadzenie książki kontroli,
- ewidencja spraw prowadzonych przed sądami i organami odwoławczymi,
- obsługa Rady, a w szczególności:
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę i jej komisje,
- przekazywanie za pośrednictwem sekretariatu korespondencji do i od Rady, jej komisji, klubów radnych oraz poszczególnych radnych,
- przygotowywanie materiałów do opracowywania projektów pracy Rady i jej komisji,
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń, spotkań Rady i jej komisji,
- protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
- prowadzenie rejestru uchwał i innych postanowień Rady i jej komisji,
- prowadzenie rejestru wniosków, zapytań, interpelacji składanych przez radnych,
- organizowanie szkoleń dla radnych,
- obsługa organizacyjna Przewodniczącego Rady,
- ogłaszanie i ewidencja aktów prawa miejscowego,
- odpowiedzialność za przygotowanie i przekazanie materiałów pod obrady Rady oraz spraw rozstrzyganych przez Burmistrza,
33. prowadzenie dokumentacji jednostek pomocniczych, a w szczególności:
- pomoc organizacyjno-techniczna sołtysom i przewodniczącym zarządów osiedli przy zwoływaniu zebrań mieszkańców i przygotowywaniu materiałów, zabezpieczenie obsługi zebrań z ramienia urzędu,
- kompletowanie protokołów z zebrań,
- prowadzenie ewidencji zgłoszonych na zebraniach przez mieszkańców wniosków, przekazywanie ich do odpowiednich komórek organizacyjnych Gminy i czuwanie nad terminowością udzielania odpowiedzi,
- organizacja narad Burmistrza z sołtysami i przewodniczącymi zarządów osiedli oraz protokołowanie tych spotkań,
34. prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczeń majątkowych, komunikacyjnych i drogowych jednostek organizacyjnych Gminy,
35. prowadzenie spraw z zakresu opieki zdrowotnej na terenie gminy, realizacja programów dotyczących promocji zdrowia, współpraca z zakładami opieki zdrowotnej w zakresie realizacji zadań dotyczących mieszkańców gminy,
36. prowadzenie kancelarii informacji niejawnych,
37. zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej,
38. współpraca z policją i strażą pożarną i innymi instytucjami w zakresie bezpieczeństwa publicznego,
39. realizacja zadań dotyczących systemu monitoringu wizyjnego na terenie gminy,
40. realizacja zadań z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego,
41. realizacja zadań w zakresie akcji kurierskiej,
42. prowadzenie akcji ratowniczych oraz udzielania pomocy w przypadku klęsk i katastrof,
43. realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
44. prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym wydawanie zezwoleń na prowadzenie strzelnic oraz zatwierdzanie regulaminów strzelnic,
45. koordynowanie prac dotyczących ekshumacji zwłok na terenie gminy oraz zabezpieczenia przedmiotów niebezpiecznych,
46. realizacja zadań dotyczących ochrony danych osobowych, w tym prowadzenie ewidencji zbiorów danych osobowych i upoważnień nadanych przez administratora danych osobowych,
47. odpowiedzialność za planowanie i realizowanie wydatków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Weronika Zakrzewska Data wytworzenia:
21 sty 2015
Osoba dodająca informacje
Weronika Zakrzewska Data publikacji:
21 sty 2015, godz. 13:19
Osoba aktualizująca informacje
Weronika Zakrzewska Data aktualizacji:
21 sty 2015, godz. 13:19