Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Brusach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Ulgi (umorzenia, odroczenia, rozłożenie na raty)

ULGI (UMORZENIA, ODROCZENIA, ROZŁOŻENIA NA RATY)

 

Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych - biuro nr 11

Informacja telefoniczna:
inspektor Halina Osowska tel. 52 3969 371

 

Wymagane dokumenty:
1. Wniosek:
   - o umorzenie zaległości, odsetek za zwłokę, lub
   - o odroczenie terminu płatności należności/zaległości wraz z odsetkami za zwłokę, lub
   - o rozłożenie na raty zapłaty należności/zaległości wraz z odsetkami za zwłokę.
2. Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie otrzymał podatnik w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie – dotyczy rolników.
3. Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę – dotyczy rolników.

 

Dodatkowe dokumenty, które należy załączyć do wniosku:
1. Dokumenty (ksero) potwierdzające okoliczności powołane we wniosku.
2. Oświadczenie o sytuacji finansowej i uzyskiwanych dochodach (stanie majątkowym) w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań wnioskodawcy ubiegającego się o zastosowanie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych oraz dokumenty obrazujące sytuację materialną wnioskodawcy, np.
- zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
- odcinki emerytur lub rent – kserokopie,
- zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego lub kopia dowodu pobieranego zasiłku,
- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (kopie rachunków za leki, itp.),
- potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów zapłaty),
- udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkania (kopie rachunków za czynsz, światło, gaz i inne)
3. Inne na żądanie organu w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.

 

Załączniki do procedury:

1. Wniosek o umorzenie w całości lub w części zaległości, odsetek za zwłokę z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - pobierz.
2. Wniosek o odroczenie terminu płatności należności lub zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z odsetkami za zwłokę - pobierz.
3. Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty należności lub zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z odsetkami za zwłokę - pobierz.
4. Oświadczenie o sytuacji finansowej i uzyskiwanych dochodach (stanie majątkowym) w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań wnioskodawcy ubiegającego się o zastosowanie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych - pobierz.
5. Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę – dotyczy rolników  - pobierz.
6. Informacja o otrzymanej pomocy de minimis w rolnictwie – dotyczy rolników - pobierz.
 

Opłaty:
Nie pobiera się

 

Termin odpowiedzi:

Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

 

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje stronie prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Brus.
Odwołanie od decyzji powinno zawierać: zarzuty przeciwko decyzji, istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz powinno wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.  

 

Informacje dodatkowe:
1. Na wniosek płatnika Burmistrz w przypadkach uzasadnionych:
     - ważnym interesem płatnika (np. utrata pracy, poważna choroba)
      - interesem publicznym (np. utrzymanie stanu zatrudnienia)
   może:
     - odroczyć termin płatności należności lub rozłożyć zapłatę należności na raty
     - odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z odsetkami za zwłokę
     - umorzyć w całości lub w części zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z odsetkami za zwłokę

2. Zgodnie z art. 67b § 1 Ordynacji podatkowej - organ podatkowy na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą może umorzyć zaległości podatkowe, co stanowi pomoc „de minimis”  w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady „de minimis” bądź pomoc publiczną na cele wskazane w ustawie (np. na zatrudnienie, na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw).

3. Zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:

       1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy; 

       2) informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis w rolnictwie.
 

Zgodnie z art. 37 ust. 7 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej do czasu przekazania przez podmiot ubiegający się o pomoc zaświadczeń, oświadczeń lub informacji, o których mowa powyżej, pomoc nie może być udzielona temu podmiotowi.

 

4. Zasady składania wniosków:

  • Wniosek o odroczenie terminu płatności należności/zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z odsetkami za zwłokę składa się:
    - przed upływem terminu płatności – odroczenie terminu płatności
    - po terminie płatności – odroczenie zapłaty zaległości wraz z odsetkami za zwłokę
  • Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty należności/zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składa się:
    - przed upływem terminu płatności – rozłożenie na raty należności
    - po terminie płatności – rozłożenie na raty zaległości wraz z odsetkami za zwłokę
  • Wniosek o umorzenie zaległości/odsetek za zwłokę składa się:
    - po terminie płatności

 

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. 2021, poz. 1540 ze zm.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 ze zm.).
3. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tj.  Dz.U. 2021, poz. 743 ze zm.).
4. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z 18 grudnia 2013 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE.L 352 z dnia 18 grudnia 2013 r.).
5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (tj. Dz.U. 2018, poz. 350 ze zm.).
6. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 53, poz. 312 ze zm.).
7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. Nr 121, poz. 810 ze zm.).


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Halina Osowska

Data wytworzenia:
08 sty 2016

Osoba dodająca informacje

Adam Mochol

Data publikacji:
08 sty 2016, godz. 14:37

Osoba aktualizująca informacje

Halina Osowska

Data aktualizacji:
14 gru 2022, godz. 10:45