Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Brusach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy Brusy

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
z terenu gminy Brusy

Wydział/Jednostka prowadząca:
Wydział Środowiska i Rolnictwa - biuro nr 29

Informacja telefoniczna:
inspektor Ewelina Jażdżewska tel. 52 3969374

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • podmiot zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Brusy,

Wymagane dokumenty:

Wpisanie do rejestru działalności regulowanej

  • wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  • oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:

Oświadczam, że:

,, 1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;

2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r., poz. 888) oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 9d ust. 2 tej ustawy.”;

Oświadczenie powinno również zawierać:
- firmę (nazwę przedsiębiorcy), oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
- podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji,

  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia wymagań określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Zmiana danych w rejestrze działalności regulowanej

  • wniosek o zmianę danych w rejestrze działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  • potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.

Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.

Wykreślenie z rejestru działalności regulowanej

  • wniosek o wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  • potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.

Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku, gdy:

  • przedsiębiorca złożył oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania przedmiotowej działalności, niezgodne ze stanem faktycznym;
  • przedsiębiorca nie usunął naruszeń warunków wymaganych do wykonywania działalności regulowanej w wyznaczonym przez organ terminie;
  • organ stwierdzi rażące naruszenie warunków wymaganych do wykonywania działalności regulowanej przez przedsiębiorcę;
  • wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
  • stwierdzono trwałe zaprzestanie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej na terenie gminy Brusy;
  • stwierdzono, że przedsiębiorca po raz drugi przekazuje niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne do instalacji innych niż instalacje komunalne, z zastrzeżeniem art. 9e ust. 1c i 1d ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
  • przedsiębiorca nie złożył sprawozdania, o którym mowa w art. 9n, w terminie 365 dni od terminu wskazanego w art. 9n ust. 2 ww. ustawy.

W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć Burmistrzowi Brus, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.

Załączniki:

  1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  2. Wniosek o zmianę danych w rejestrze działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  3. Wniosek o wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  4. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Opłata skarbowa:

  • za uzyskanie wpisu do rejestru - 50 zł,
  • za dokonanie zmiany wpisu - 50 zł (jeżeli zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej dotyczy rozszerzenia zakresu działalności np. dopisanie określonych kodów odpadów opłata skarbowa wynosi 25,00 zł.),
  • za wydanie zaświadczenia o wykreśleniu z rejestru – 17 zł.

Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku.

Jednostka odpowiadająca:
Burmistrz Brus

Termin załatwienia sprawy:
Dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości następuje w terminie 7 dni od dnia wpływu kompletnego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami.

Jeżeli organ nie dokona wpisu w ww. terminie, a od dnia wpływu wniosku do organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania.

Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Organ dokonując wpisu do rejestru, nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy oraz wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Brus.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1469 ze zm.),
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.),
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2111),
  4. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122),
  5. Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r., poz. 10).

Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
oświadczenie (DOC, 36.00Kb) 2024-01-10 10:55:28 1
wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej (DOC, 61.00Kb) 2024-01-12 09:03:40 1
wniosek o wykreślenie z rejestru działalności regulowanej (DOC, 41.50Kb) 2024-01-10 10:55:28 1
wniosek o zmianę danych w rejestrze działalności regulowanej (DOC, 64.50Kb) 2024-01-10 10:55:28 1
Wykaz podmiotów wpisanych do RDR (PDF, 101.77Kb) 2024-01-11 11:47:43 2
Plik Nazwa Data dodania Pobrań
wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej (DOC, 64.50Kb) 2024-01-10 10:55:28 1
wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej.doc (DOC, 63.00Kb) 2020-04-03 11:40:52 95
wniosek o wykreślenie z rejestru działalności regulowanej.doc (DOC, 35.50Kb) 2020-04-03 11:40:52 97
wniosek o zmianę danych w rejestrze działalności regulowanej.doc (DOC, 63.00Kb) 2020-04-03 11:40:52 98

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Zbigniew Lemańczyk

Data wytworzenia:
03 kwi 2020

Osoba dodająca informacje

Adam Mochol

Data publikacji:
03 kwi 2020, godz. 11:40

Osoba aktualizująca informacje

Ewelina Jażdżewska

Data aktualizacji:
12 sty 2024, godz. 09:03