Zarządzenie Nr 193/21 z dnia 26 listopada 2021 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej i Komisji Weryfikacyjnej
ZARZĄDZENIE nr 193/21
BURMISTRZA BRUS
z dnia 26.11.2021 r.
w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej i Komisji Weryfikacyjnej
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 217 ze zmianami) oraz Instrukcji Inwentaryzacyjnej wprowadzonej Zarządzeniem Burmistrza Brus nr 535/10 z dnia 01.07.2010 r.
zarządzam co następuje:
§ 1
przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej
- Metodą spisu z natury w dniu 31.12.2021 r.:
- gotówka i druki ścisłego zarachowania znajdujące się w kasie Urzędu Miejskiego,
- niezużyte materiały odpisane w koszty w momencie ich zakupu (materiały biurowe, paliwo w samochodach, opał, materiały do usuwania skutków zdarzeń niebezpiecznych zjawisk atmosferycznych oraz innych sytuacji zagrażających mieniu, zdrowiu i życiu).
- Metodą spisu z natury do dnia 31.12.2021 r.:
składniki majątkowe, będące własnością obcych jednostek, powierzone do używania:
- sprzęt znajdujący się w pomieszczeniach Urzędu Miejskiego wykorzystywany do realizacji zadań dotyczących:
- wydawania dowodów osobistych, ewidencji ludności i aktów stanu cywilnego,
- Wojewódzkiego Systemu Radiotelefonicznego,
- sprzęt Obrony Cywilnej znajdujący się w magazynie OC urzędu,
- pilarki znajdujące się w magazynie OC urzędu oraz jednostkach OSP gminy.
- Metodą potwierdzenia sald wg stanu na dzień 31.12.2021 r.:
- środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych,
- należności za wyjątkiem należności wątpliwych, spornych,
od pracowników oraz tytułów publiczno- prawnych, - pożyczki i kredyty,
- wydzierżawione i użyczone składniki majątku.
- Metodą weryfikacji wg stanu na dzień 31.12.2021 r.:
- dane w ewidencji księgowej nie objęte spisem z natury i potwierdzeniem sald (w tym m.in.: składniki aktywów, dla których inwentaryzację metodą spisu z natury przeprowadza się raz na cztery lub raz na dwa lata, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe, do których dostęp jest utrudniony np. instalacje podziemne wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, grunty, drogi, środki trwałe w budowie, zobowiązania wobec dostawców, należności i zobowiązania sporne i wątpliwe, należności i zobowiązania z pracownikami, należności i zobowiązania z osobami nie prowadzącymi ksiąg rachunkowych, rozrachunki publicznoprawne, środki pieniężne w drodze, fundusze specjalne, materiały w drodze i dostawy niefakturowane, długoterminowe aktywa finansowe, rozliczenia międzyokresowe kosztów, rezerwy i rozliczenia międzyokresowe przychodów),
- pozostałe środki trwałe ujęte w ewidencji ilościowej.
§ 2
powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:
- Kobus Joanna - przewodniczący,
- Drzewicka Agnieszka - członek,
- Osowska Halina - członek.
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej odpowiada za terminowy, sprawny i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych.
§ 3
powołuję Komisję Weryfikacyjną w składzie:
- Kłodzińska Katarzyna - przewodniczący,
- Cysewska Maria - członek,
- Zagórska Anna - członek.
§ 4
- Inwentaryzacja podlega rozliczeniu według stanu księgowego ewidencyjnego na dzień 31 grudnia 2021 r.
- Protokół z inwentaryzacji kasy, arkusze spisowe oraz oświadczenia osób materialnie odpowiedzialnych należy przekazać w terminie do 05 stycznia 2021 r. do Wydziału Budżetu i Finansów.
- Ustalenia ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych oraz ich wyceny należy dokonać do 05 stycznia 2022 r.
- W przypadku wystąpienia różnic inwentaryzacyjnych Komisja Inwentaryzacyjna przekazuje protokół rozliczenia wyników inwentaryzacji w terminie do 05 stycznia 2022 r. do Wydziału Budżetu i Finansów.
- Sprawozdanie z zakończonej inwentaryzacji razem ze sprawozdaniem opisowym z przebiegu spisu z natury Komisja Inwentaryzacyjna przekazuje w terminie do 10 stycznia 2022 r. do Wydziału Budżetu i Finansów.
§ 5
Osoby powołane do składu Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Komisji Weryfikacyjnej ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie inwentaryzacji.
§ 6
Zastępca Skarbnika przed rozpoczęciem inwentaryzacji przeprowadzi szkolenie Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Komisji Weryfikacyjnej.
§ 7
Komisja Inwentaryzacyjna oraz Komisja Weryfikacyjna ulegają rozwiązaniu po zakończeniu zadań związanych z inwentaryzacją.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Brus
/-/ dr inż. Witold Ossowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Witold Ossowski Data wytworzenia:
26 lis 2021
Osoba dodająca informacje
Adam Mochol Data publikacji:
13 gru 2021, godz. 11:32
Osoba aktualizująca informacje
Adam Mochol Data aktualizacji:
13 gru 2021, godz. 11:32